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[BUILD] Animiste

 
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Pirax


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MessagePosté le: Dim 5 Juil - 05:35 (2009)    Sujet du message: [BUILD] Animiste Répondre en citant

Comme l'a dit Loulou dans son post, le mage est fait pour être full INT. Personnellement, sur Keylani j'ai monté un peu la sagesse pour avoir un peu plus de MP en attendant de pouvoir lapisser correctement mon équipement.

Cependant j'ai trouvé sur le forum anglais d'Aeria un post " Madam.Sin'S guide for mage " qui propose quelques types de builds et explique assez bien les sorts.

Je vous le met tel quel et le traduirais au fur et a mesure en éditant le post.

En mode normal :

Vous venez de commencer le jeu, NON ce n'est pas le moment d'expérimenter les builds. Vous pourez tester tout ça dans les autres modes. Vous avez 5 points de statistique par niveau. Je vous recomande le build FULL INT.

-Full Int (5) – C'est le build le plus commun en mode normal et le plus sur. Il vous octroie le maximum de dégâts et plus vous en faites, plus vite vous tuez et votre groupe montera plus vite. (P)
-Int/Sag (4/1) – C'est un build envisageable, il ne réduira pas vos dégâts de façon significative, au moins avant les derniers niveaux. Vous serez également capables de lancer plus de sorts vu que la sagesse augmente vos MP. (P)
-Rec/Int (3/2) – C'est le plus rare des builds NM. Comme tank, vous serez capable de jouer solo constamment, mais vos dégâts en pâtiront gravement. Ce build est vraiment dédié au jouer solo, si vous n'aimez pas ça ou aimez vraiment jouer en groupe passez votre chemin.Préferez ce genre de build pour xp rapidement dans le but de débloquer les autres modes (NP)

En mode difficile:

Dans ce mode, vous pouvez élargir un peu votre horizon, vous permettre quelques expériences. Vous pouvez explorer vos options, tester vos builds sans la possible sanction de mort du mode ultime. Vous avez 7 points de statistique par niveau. Je vous recomande le build FULL INT ou le build Int/Rec .

-Full Int (7) – Le plus commun des builds difficile. Toujours le maximum de dégâts, mais il vous laisse également sans défense ou dans l'incapacité de vous défendre éfficacement. (P)
-Int/Sag (5/2) – ce build combine le dégât maximum d'un NM avec un peu de défense magique et un peu plus de MP. Il sera bon en PvP, permettant de jouer comme un mage normal, ayant un peu de défense et n'étant pas a cour de mana aussi vite. Vous pouvez aussi vous lancer en solo mais ce sera un peu long. (P)
-Int/Rec (5/2) – Ce build est aussi viable en PvP, comme le précédent il augmente un peu la défense, mais phisique. Il sera un peu plus éfficace en PVP que le Full Int et le Int/Sag et plus performant que ce dernier poux xp en solo. (P/NP)
-Int/Rec/Sag (5/1/1) – Voici un build hybride, Il coupe la poire en deux augmentant a la foi MP et PV mais de facon minime. Dans les premiers niveaux, aucun problème, mais dans les derniers niveaux plus vous montez la rec, plus vous diminuez votre puissance de feu et plus vous avez de chance d'attirer les mobs. (P)
-Rec/Int (5/2) - Similaire au Int/Rec mais inversé, donne plus de PV que de puissance d'attaque. Permet un xp plus rapide en solo, comme en mode normal. (NP)
-Cha Build (no “exact” build) – Pour ce build, montez jusqu'a un certain point. Les builds full Int font plus de dégâts. Le minimum de points à avoir pour rendre ce build efficace est de 800 points. A partir de là, mettez 475 points en Chance (le reste en Int), a ce moment vous dépasserez les dégâts d'un build full Int. peu importe si vos points de statistique montent au delà de 800, 475 Cha est tout ce dont vous avez besoin, ni plus ni moins.


En mode ultime:

Enfin! Une possibilité de tester tous les builds possibles, permettant de trouver la combinaison de stat qui vous convient le mieux. Cependant n'oubliez pas que la mort vous guette durant vos expériences. Vous avez 9 points de statistique par niveau. Je vous recomande le build FULL INT ou le build Int/Rec .

-Full Int (9) – L'un des deux builds les plus répandus en mode ultime. Toujours le meilleur niveau force de frappe mais vous oblige à vous reposer sur les autres pour assurer votre protection. Le lanceur de sort la plus courant en PvE (il ne se déplace jamais seul mais est très apprécié par tous les membres du groupe) (P)
-Int/Sag (6/3) – Toujours la combianaison dégâts, MP augmentés. Un bon mage pour le PvP bien que Int/Rec soit plus recomandé. Le solo est possible mais peut s'avérer très long. (P)
-Int/Rec (6/3)/(5/4) – L'autre build le plus courant en mode ultime. Dégât tout ce qu'il y a de correct avec une bonne petite défense. Build très courant pour les mages PvP. En solo vous serez rapide et efficace. Vaus aurez 5 sorts instantanés puissants (+3 dans l'épisode 4) et votre niveau de défense vous laissera un peu de temps. Un groupe avec ce mage sera difficile car les monstres seront attirés pas sa REC élevée. (P/NP)
-Int/Rec/Sag (7/1/1)(5/2/2) – Voici un build hybride comme en mode difficile, Il coupe la poire en deux augmentant a la foi MP et PV mais de facon minime. Dans les premiers niveaux, aucun problème, mais dans les derniers niveaux plus vous montez la rec, plus vous diminuez votre puissance de feu et plus vous avez de chance d'attirer les mobs.. (P)
-Luc Build (no “exact” build) – Pour ce build, montez jusqu'a un certain point. Les builds full Int font plus de dégâts. Le minimum de points à avoir pour rendre ce build efficace est de 800 points. A partir de là, mettez 475 points en Chance (le reste en Int), a ce moment vous dépasserez les dégâts d'un build full Int. peu importe si vos points de statistique montent au delà de 800, 475 Cha est tout ce dont vous avez besoin, ni plus ni moins.


Sorts:



-Passifs-


Dagger Weapon Power Up
Augmente votre attaque quand vous portez une dague. J'ai jamais utilisé mais il parait que ca aide. Maximisez si vous jouez dague.
Level 1 – Passive ability that raises a player’s attack by 5 when a dagger is equipped (level 5 – 2 pts)
Level 2 – Passive ability that raises a player’s attack by 12 when a dagger is equipped (level 16 – 3 pts)
Level 3 – Passive ability that raises a player’s attack by 20 when a dagger is equipped (level 25 – 4 pts)


Mana Training
Tout ce qui vous donne du mana est bon. Maximisez.
Level 1 – Passive ability that raises the player’s maximum MP by 110 (level 5 – 2 pts)
Level 2 – Passive ability that raises the player’s maximum MP by 255 (level 16 – 3 pts)
Level 3 – Passive ability that raises the player’s maximum MP by 448 (level 25 – 4 pts)


Relax Body
Permet une recupération plus rapide des HP/MP/SP. Maximisez.
Level 1 – Passive ability that regenerate HP, MP, and SP by 4% each for 3 seconds during the break (level 6 – 1 pts)
Level 2 – Passive ability that regenerate HP, MP, and SP by 6% each for 3 seconds during the break (level 15 – 2 pts)
Level 3 – Passive ability that regenerate HP, MP, and SP by 8% each for 3 seconds during the break (level 26 – 2 pts)


Backpack Upgrade
Plus d'emplacements = plus de place pour stocker des items. Très utile pour les longues scéances d'xp ou farmer des lapis. Maximisez.
Level 1 – Passive ability that raises the limit of purchasing backpacks to 3 (level 12 – 1 pts)
Level 2 – Passive ability that raises the limit of purchasing backpacks to 4 (level 26 – 2 pts)
Level 3 – Passive ability that raises the limit of purchasing backpacks to 5 (level 46 – 2 pts)


Interpretation
Ce sort est utile en PvP et dans les map pour derniers niveaux. Maximisez.
Level 1 – Allows player to understand 30% of what opponent says (level 13 – 1 pts)
Level 2 – Allows player to understand 60% of what opponent says (level 22 – 2 pts)
Level 3 – Allows the player to understand everything an opponent says (level 51 – 3 pts)

-Basiques-


Magic Ball
Premier sort vous commencez avec. Vous allez user la touche de ce raccourçi, même quand votre arsenal grandira. Maximisez.
Level 1 – (Magic Ball) Magic that shoots a non-elemental Magic Missile with the player’s magic attack power plus 29 damage (level 1 – 2 pts)
Level 2 – (Magic Arrow) Magic that shoots a non-elemental Magic Missile with the player’s magic attack power plus 60 damage (level 10 – 2 pts)
Level 3 – (Magic Missile) Magic that shoots a non-elemental Magic Missile with the player’s magic attack power plus 118 damage (level 20 – 3 pts)


Body Protector
Plus de défense = Une vie plus longue. Maximisez.
Level 1 – Buff that increases player’s physical defensive power by 12 points and evasion rate against physical attack by 2% for 5 minutes (level 2 – 3 pts)
Level 2 – Buff that increases player’s physical defensive power by 24 points and evasion rate against physical attack by 4% for 5 minutes (level 17 – 4 pts)
Level 3 – Buff that increases player’s physical defensive power by 47 points and evasion rate against physical attack by 7% for 5 minutes (level 34 – 4 pts)


Fire Ball
Bon sort au début mais perd vite de l'intérêt. gardez le niveau 2. Maximisez si vous le souhaitez.
Level 1 – (Fire Ball) Fire magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 51 damage. (level 3 – 2 pts)
Level 2 – (Fire Arrow) Fire magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 103 damage. (level 14 – 3 pts)
Level 3 – (Fire Pole) Fire magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 226 damage. (level 27 – 3 pts)


Magic Root
Très bon sort pour garder un mob/adverssaire a sa place pendant que vous courez ou lacez un autre sort. Stoppe aussi les mobs/enemis dans leur course quand ils attaquent votre oracle ou un autre membre du groupe. Maximisez.
Level 1 – (Magic Root) Earth magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 34 damage and freezes it for 3 seconds. (level 3 – 2 pts)
Level 2 – (Spread Root) Earth magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 80 damage and freezes it for 5 seconds. (level 14 – 3 pts)
Level 3 – (Strike Root) Earth magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 175 damage and freezes it for 7 seconds. (level 27 – 3 pts)


Sonic Bolt
Premier sort sans incantation. Génial a petit niveau et utile plus tard pour achever un adverssaire. Maximisez.
Level 1 – (Sonic Bolt) Wind magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 34 damage with no casting time. (level 3 – 2 pts)
Level 2 – (Sonic Pole) Wind magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 80 damage with no casting time.. (level 14 – 3 pts)
Level 3 – (Sonic Peeler) Wind magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 175 damage with no casting time. (level 27 – 3 pts)


Mana Leakage
Ce debuff vole les  MP d'un adverssaire. Vous pouvez aussi l'utiliser pour puller si vous êtes un mage Rec. Maximisez si vous êtes mage Rec ou si vous voulez.
Level 1 – Debuff that makes an opponent's MP leak. Affected target will deplete 380 MP over 30 seconds. (level 16 – 3 pts)
Level 2 – Debuff that makes an opponent's MP leak. Affected target will deplete 630 MP over 30 seconds. (level 28 – 3 pts)
Level 3 – Debuff that makes an opponent's MP leak. Affected target will deplete 1430 MP over 30 seconds. (level 40 – 3 pts)


-Combat-


Fire Thorn
Très bon sort en solo, mais pour l'xp en AOE en groupe, il attirera les mobs avant que le gardien ait attiré les mobs. Maximisez si vous êtes mage Rec ou si vous voulez.
Level 1 – Protects with Fire Thorns for 5 minutes and wounds any enemy approaching within 4 meters of the player for 8 damage per hit. However, that will only aggravate the monster further. (level 4 – 2 pts)
Level 2 – Protects with Fire Thorns for 5 minutes and wounds any enemy approaching within 4 meters of the player for 25 damage per hit. However, that will only aggravate the monster further. (level 24 – 3 pts)
Level 3 – Protects with Fire Thorns for 5 minutes and wounds any enemy approaching within 4 meters of the player for 65 damage per hit. However, that will only aggravate the monster further. (level 44 – 4 pts)


Fire Bush (AOE)
Très bon sort en solo. Qui touche le cercle continue de se bruler même si il s'éloigne. Marche très bien pour tuer des ennemis invisibles. Maximisez.
Level 1 – (Fire Bush) Magic that grows Fire Bushes 6 meters around the player for 12 seconds. Once affected, enemies will gain 32 damage per hit for 12 seconds. (level 8 – 3 pts)
Level 2 – (Fire Curtain) Magic that grows Fire Bushes 8 meters around the player for 12 seconds. Once affected, enemies will gain 50 damage per hit for 12 seconds. (level 23 – 3 pts)
Level 3 – (Fire Wall) Magic that grows Fire Bushes 10 meters around the player for 12 seconds. Once affected, enemies will gain 80 damage per hit for 12 seconds. (level 33 – 4 pts)


Rock Mountain (AOE)
Bon sort AOE à avoir au début, mais tremblement de terre et éperon rocheux le surpassent. Maximisezet si vous redistribuez vos comp gardez le niveau 1 (tremblement de terre lvl 1 > Rock Mnt lvl 2).
Level 1 – (Rock Mountain) Earth magic that drops an avalanche 14 meters around the target. Deals damage equal to the player's magic attack power plus 69 damage and pauses it for 1 second. (level 8 – 3 pts)
Level 2 – (Mountain Strike) Earth magic that drops an avalanche 14 meters around the target. Deals damage equal to the player's magic attack power plus 181 damage and pauses it for 2 second. (level 23 – 3 pts)
Level 3 – (Mountain Drive) Earth magic that drops an avalanche 14 meters around the target. Deals damage equal to the player's magic attack power plus 305 damage and pauses it for 3 second. (level 33 – 4 pts)


Storm (AOE)
Tant que vous n'avez pas Lightning Bolt at level 21, c'est votre sort AOE le plus rapide. Même avec Lighting et plus tard Turbulence dans votre arsenal, Storm est un sort très efficace. Rapide et il se recharge vite. Maximisez.
Level 1 – (Storm) Wind magic that creates a Storm 14 meters around the target, dealing the player's basic attack power. (level 8 – 3 pts)
Level 2 – (Wild Storm) Wind magic that creates a Storm 14 meters around the target, dealing the player's basic attack power plus 181 damage. (level 23 – 3 pts)
Level 3 – (Gale) Wind magic that creates a Storm 14 meters around the target, dealing the player's basic attack power plus 305 damage. (level 33 – 4 pts)


Stamina Slug
Courrez vers l'adverssaire et touchez le avec votre arme. Comment ? vous êtes mort ???. laissez tomber.
Level 1 – Absorbs 474 SP from an opponent with a 75% success rate. Only usable with melee attacks. (level 13 – 3 pts)
Level 2 – Absorbs 785 SP from an opponent with a 75% success rate. Only usable with melee attacks. (level 29 – 4 pts)
Level 3 – Absorbs 1100 SP from an opponent with a 75% success rate. Only usable with melee attacks. (level 44 – 4 pts)


Sustain Doom
J'ai toujours aimé ce sort, même a petit niveau. Dévore les PV de l'adverssaire pendant que vous l'accablez de sorts. Aussi très efficace pour empécher un assassin de passer en furtif. Maximisez.
Level 1 – Magic that gradually wounds the target for 728 damage over 18 seconds. (level 19 – 3 pts)
Level 2 – Magic that gradually wounds the target for 1080 damage over 18 seconds. (level 35 – 3 pts)
Level 3 – Magic that gradually wounds the target for 2100 damage over 18 seconds. (level 53 – 3 pts)


Meteor (AOE)
Votre seul AOE de feu (en NM et HM), il sera très utile contre les mobs de type Vent. Maximisez.
Level 1 – (Meteor) Fire magic that crashes Meteors 10 meters around the target. It deals the player's magic attack power plus 124 damage and a total damage of 60 points over 12 seconds. (level 21 – 4 pts)
Level 2 – (Meteor Shower) Fire magic that crashes Meteors 12 meters around the target. It deals the player's magic attack power plus 200 damage and a total damage of 100 points over 12 seconds. (level 31 – 4 pts)
Level 3 – (Meteor Strike) Fire magic that crashes Meteors 14 meters around the target. It deals the player's magic attack power plus 302 damage and a total damage of 152 points over 12 seconds. (level 41 – 4 pts)


Tremblement de terre (AOE)
Bon sort AOE de terre à avoir à moyen niveau, jusqu'a ce qu'éperon rocheux le dépasse, Maximisezet si vous redistribuez vos comp gardez le niveau 1 (Eperon rocheux lvl 1> Tremblement de terre lvl 2).
Level 1 – (Earthquake) Earth magic that creates an Earthquake and deals the player's magic attack power plus 187 damage. It affects 10 meters around the target and stuns for 3 seconds. (level 21 – 4 pts)
Level 2 – (Earthquake Shock) Earth magic that creates an Earthquake and deals the player's magic attack power plus 301 damage. It affects 12 meters around the target and stuns for 3 seconds. (level 31 – 4 pts)
Level 3 – (Revolution Earthquake) Earth magic that creates an Earthquake and deals the player's magic attack power plus 455 damage. It affects 14 meters around the target and stuns for 3 seconds.


Lightening Bolt (AOE)
Aussi un sort sans incantation, il rejoint Turbulence et Tempête dans le tops 3 des sorts les plus lançés. Maximisez
Level 1 – Wind magic that creates Lightening and deals the player's magic attack power plus 161 damage. It affects 10 meters around the target with no casting time. (level 21 – 4 pts)
Level 2 – Wind magic that creates Lightening and deals the player's magic attack power plus 277 damage. It affects 12 meters around the target with no casting time. (level 31 – 4 pts)
Level 3 – Wind magic that creates Lightening and deals the player's magic attack power plus 432 damage. It affects 14 meters around the target with no casting time. (level 41 – 4 pts)


Flame Choir (HM+)
Hellfire fait plus dégâts surtout avec les dégats DOT (dégats sur la durée).laissez tomber.
Level 1 – Fire magic that deals the player's magical attack power plus 1101 damage. (level 38 – 4 pts)
Level 2 – Fire magic that deals the player's magical attack power plus 1564 damage. (level 48 – 5 pts)
Level 3 – Fire magic that deals the player's magical attack power plus 2108 damage. (level 58 – 5 pts)


Earth Choir (HM+)
Si vous avez les points, prenez le. Le meilleur des trois Choir a prendre. Maximisez(si possible).
Level 1 – Earth magic that deals the player's magical attack power plus 1101 damage. (level 38 – 4 pts)
Level 2 – Earth magic that deals the player's magical attack power plus 1564 damage. (level 48 – 5 pts)
Level 3 – Earth magic that deals the player's magical attack power plus 2108 damage. (level 58 – 5 pts)


Storm Choir (HM+)
Vous avez déjà 3 sorts de vent (4 en UM), avec de meilleurs temps d'incantation. Laissez tomber.
Level 1 – Wind magic that deals the player's magical attack power plus 1101 damage. (level 38 – 4 pts)
Level 2 – Wind magic that deals the player's magical attack power plus 1564 damage. (level 48 – 5 pts)
Level 3 – Wind magic that deals the player's magical attack power plus 2108 damage. (level 58 – 5 pts)


-Special-


Support Spell
Accroit vos dégâts magiques et régénère vos MP. Maximisez.
Level 1 – Party buff that increases magical attack power of party members within 100 meters of the player by 15 points. 1% of total MP will be regenerated every 3 seconds. (level 7 – 2 pts)
Level 2 – Party buff that increases magical attack power of party members within 100 meters of the player by 40 points. 2% of total MP will be regenerated every 3 seconds. (level 39 – 3 pts)
Level 3 – Party buff that increases magical attack power of party members within 100 meters of the player by 80 points. 3% of total MP will be regenerated every 3 seconds. (level 54 – 4 pts)


Attribute Remove
Au début je n'ai pas vu l'intérêt de ce sort, mais quand vous attirez des mobs au que de l'élément Terre (qui craint déjà le vent), vous pouvez enlever leur protection élémentaire (cible unique puis AOE) et les frapper avec vos sorts de vent. Maximisez.
Level 1 – Removes the target's elemental defense for 1 minute with a 60% success rate. (level 9 – 3 pts)
Level 2 – (AOE) Removes elemental defense of enemies within 10 meters of the target for 1 minute a with 80% success rate. (level 43 – 5 pts)


Potential Motive
Il vous sauvera la vie. Si vos HP déscendent en dessous d'un certain %, tous les rechargements de sorts sont instantanés durant 1 minute, permet de lancer Turbulence en boucle par exemple. Maximisez.
Level 1 – Passive ability that clears the recharge time of magic that takes less than 500 seconds when HP falls below 10 % (level 17 – 1 pts)
Level 2 – Passive ability that clears the recharge time of magic that takes less than 500 seconds when HP falls below 17 % (level 29 – 2 pts)
Level 3 – Passive ability that clears the recharge time of magic that takes less than 500 seconds when HP falls below 25 % (level 50 – 3 pts)


Diversion
Convertit tous vos PE en PM. Vous donne des MP mais plus de PE pour les buffs. Bien sur vous n'avez pas autant besoin de PE qu'un oracle, particulièrement pratique quand vos ptions sont en recharge, je pense que je ne l'ai jamais utilisé. Maximisez si vous voulez.
Level 1 – Skill that diverts all the player’s SP to refill 715 MP (level 18 – 3 pts)
Level 2 – Skill that diverts all the player’s SP to refill 1619 MP (level 37 – 4 pts)
Level 3 – Skill that diverts all the player’s SP to refill 2582 MP (level 57 –5 pts)


Health Assistant
Il vous sauvera la vie lui aussi. Il va retirer vos PE ou PM avant de retirer vos PV. Mettez le niveau 2, comme ca vous pouvez toujours vous buffer.
Level 1 – Ability that will consume SP first and then HP for damage the player receives for 1 minute (level 18 –4 pts)
Level 2 – Ability that will consume MP first then HP for damage the player receives for 1 minute (level 29 – 5 pts)
Level 3 – Ability that will consume MP first, followed by SP, and then HP for damage the player receives for 1 minute (level 47 – 6 pts)


Eperons rocheux (AOE)
Après avoir eu le niveau 1, Quand vous passez de niveau 37/47(NM), 38/48(HM), ou 39/49(UM), commencez a économiser et vous pourrez facilement vous payer ce sort. Maximisez.
Level 1 – Earth magic that raises spikes from under the ground 10 meters around the target. It deals the player's basic magic attack power plus 352 points of damage. The affected targets becomes unconscious for 3 seconds. (level 30 – 6 pts)
Level 2 – Earth magic that raises spikes from under the ground 12 meters around the target. It deals the player's basic magic attack power plus 472 points of damage. The affected targets becomes unconscious for 3 seconds. (level 42 – 7 pts)
Level 3 – Earth magic that raises spikes from under the ground 14 meters around the target. It deals the player's basic magic attack power plus 669 points of damage. The affected targets becomes unconscious for 3 seconds. (level 52 – 8 pts)


Turbulence
En tant que sort instantané, il sera votre plus rapide et plus puissant sort AOE. comme pour l'éperon il vaut mieux économiser vos points dans le but de monter ce sort. Maximisez.
Level 1 – Wind magic that creates Turbulence 10 meters around the target. It instantly deals the player's basic magic attack power plus 426 points of damage. (level 30 – 6 pts)
Level 2 – Wind magic that creates Turbulence 12 meters around the target. It instantly deals the player's basic magic attack power plus 700 points of damage. (level 42 – 7 pts)
Level 3 – Wind magic that creates Turbulence 13 meters around the target. It instantly deals the player's basic magic attack power plus 987 points of damage. (level 52 – 8 pts)


Confusion
Seulement utile en PvP et moins efficace que la plupart de vos autre sorts. Laissez tomber.
Level 1 – Non-elemental magic that puts an area within 10 meters of the player in Confusion and attacks with basic magic attack power plus 315 points of damage. REC, DEX, WIS of the affected targets will decrease by 150 points for 12 seconds. (level 32 – 7 pts)
Level 2 – Non-elemental magic that puts an area within 14 meters of the player in Confusion and attacks with basic magic attack power plus 546 points of damage. REC, DEX, WIS of the affected targets will decrease by 200 points for 12 seconds. (level 46 – 8 pts)
Level 3 – Non-elemental magic that puts an area within 18 meters of the player in Confusion and attacks with basic magic attack power plus 735 points of damage. REC, DEX, WIS of the affected targets will decrease by 250 points for 12 seconds. (level 55 – 9 pts)


Hellfire
Ce sort combine dégâts de feu et DOT (damage over the time= dégâts sur la durée), c'est du deux en un. Maximisez.
Level 1 – Fire magic that attacks an opponent with the player's magic attack power plus 530 damage, and deals another damage of 264 over 18 seconds. (level 34 – 6 pts)
Level 2 – Fire magic that attacks an opponent with the player's magic attack power plus 850 damage, and deals another damage of 426 over 18 seconds. (level 45 – 7 pts)
Level 3 – Fire magic that attacks an opponent with the player's magic attack power plus 1178 damage, and deals another damage of 594 over 18 seconds. (level 56 – 8 pts)


Flite
Uniquement utile au niveau Destinée avec le compteur de 1 minute, mais depuis qu'il peut être annulé, c'est pratiquement inutile. Il ne sera efficece que si vous tombez sur un adverssaire isolé. laissez tomber.
Level 1 – (Flite) Magic that puts the target to death after 5 minutes. (level 36 – 5 pts)
Level 2 – (Crisis) Magic that puts the target to death after 3 minutes. (level 47 – 6 pts)
Level 3 – (Destiny) Magic that puts the target to death after 1 minute. (level 57 – 7 pts)


Sow and Reap (HM+)
multiplier vos dégâts par 3 ou 4 fois semble fantastique, mais ca dépsense tous vos PM, vous laissant pratiquement sans défense, surtout si vous n'avez plus de potions. Laissez tomber.
Level 1 – Wounds the target for 3 times the player's magic attack power by spending all his MP. Its effect is limited to some Monsters. (level 49 – 8 pts)
Level 2 – Wounds the target for 4 times the player's magic attack power by spending all his MP. Its effect is limited to some Monsters. (level 59 – 9 pts)


-UM Skills-


Nemesis
Although it does not have a 100% success rate, at 85%, this spell is more often then not going to succeed. With no cast time and almost 2k damage at its final stage, it will take a chunk out of any opponent’s health. Maximisez.
Level 1 – Deals 277 damage with an 85% success rate. (level 11 – 4 pts)
Level 2 – Deals 866 damage with an 85% success rate. (level 32 – 5 pts)
Level 3 – Deals 1936 damage with an 85% success rate. (level 55 – 5 pts)


Kamain Breath
If you make it all the way to 60 UM and DON’T get this skill, it was all for nothing. Maximisez.
Level 1(HM) – Magic that decreases max HP of enemies within 8 meters of the target by xx%. Its effect is limited to some Monsters (level x – x pts)
Level 2(UM) - Magic that decreases max HP of enemies within 8 meters of the target by 43%. Its effect is limited to some Monsters (level 60 – 9 pts)


-Ep4 Skills-
*As these skills are not yet in game, I will only add my thoughts as to how effective they will be. Also, there a few more skills, but until I know the final information, I will leave them out for the time being.


Flame Shock (UM - AOE)
An instant fire AOE that is also does damage over time? Max it.
Level 1 – Instant Fire AOE spell that deals basic magic damage plus 551 to all enemies within 5 meters of the target and deals another 1099 damage over 21 seconds (level 35 – 5 points)
Level 2 – Instant Fire AOE spell that deals basic magic damage plus 918 to all enemies within 5 meters of the target and deals another 1834 damage over 21 seconds (level 55 – 4 points)



Wind Shock (UM - AOE)
Another wind instant AOE spell added to the collection. Plus this lowers opponent’s speed. Max it.
Level 1 – Instant Wind AOE spell that deals basic magic damage plus 414 to all enemies within 5 meters of the target and lowers their attack speed by 5 levels for 10 seconds (level 35 – 5 points)
Level 2 – Instant Wind AOE spell that deals basic magic damage plus 690 to all enemies within 5 meters of the target and lowers their attack speed by 5 levels for 15 seconds (level 55 – 4 points)


Earth Shock (UM - AOE)
Though this hit for less than Earth Spikes, it is an instant cast and thus spammable. Max it.
Level 1 – Instant Earth AOE spell that deals basic magic damage plus 259 to all enemies within 5 meters of the target and stuns them for 2 seconds (level 35 – 5 points)
Level 2 – Instant Earth AOE spell that deals basic magic damage plue 459 to all enemies within 5 meters of the target and stuns them for 3 seconds (level 55 – 4 points)


Maseuteori Staff
From what I've heard, it improves the speed of casting with a staff. Max it.
Level 1 - Increases speed at which you can cast using a staff (Level 25 - 6 points)


Evasion
I suppose the best use of this is when you are in PvP and running away. It's free, so having it does no harm. Max if wanted.
Level 1 - Sacrifices remaining SP and MP to increase chance to evade against physical and ranged attacks by X% for X seconds. (Level 1 - 0 points)
Level 2 - Sacrifices remaining SP and MP to increase chance to evade against physical and ranged attacks by 180% for 20 seconds. (Level 20 - 0 points)
Level 3 - Sacrifices remaining SP and MP to increase chance to evade against physical and ranged attacks by 240% for 30 seconds. (Level 40 - 0 points)


Town Portal
Ports you to the nearest town. /town still works, however it stays at 10 seconds while level 3 of this is only 8 seconds. It's also free. Max it.
Level 1 - Transports you to the nearest town in 10 seconds. (Level 1 - 0 points)
Level 2 - Transports you to the nearest town in 9 seconds. (Level 20 - 0 points)
Level 3 - Transports you to the nearest town in 8 seconds. (Level 40 - 0 points)



Kamain Breath
Level 1 - is now available for HM; Also is demoted to 8 meter AOE and only decreases 43% of the opponents HP



-Flame/Earth/Storm Choir – Recharge time is decreased from 300 seconds to 45 seconds
-Diversion – Recharge time is decreased from 600 seconds to 300 seconds
-Confusion – Cast down is decreased from 3 seconds to 1.5 seconds


Elements:

Just like in the real world, in the world of Shaiya there are four elements. Each has its strength and weakness against the other elements. The strength/weakness line up is fire > wind > earth > water > fire.
When you first click on a mob to attack, it’s name, HP and element will appear in you target bar. Like so:





-Non-Elemental
This has no element so attacks will all be the same no matter the element of your attack.


-Earth
This element is strong against water mobs (or water elemental armor) but weak against wind.


-Fire
This element is strong against wind mobs (or wind elemental armor) but weak against water.


-Water
This element is strong against fire mobs (or fire elemental armor) but weak against earth.


-Wind
This element is strong against earth mobs (or earth elemental armor) but weak against fire.
_________________
Keylani


"Quod es fui, quod sum eres"


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MessagePosté le: Dim 5 Juil - 05:35 (2009)    Sujet du message: Publicité

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MessagePosté le: Ven 9 Oct - 07:11 (2009)    Sujet du message: [BUILD] Animiste Répondre en citant

merci pour tous ces details qui me confortent d avoir choisi un animiste ^^
_________________
vis comme si tu allais mourir demain et reve comme si tu allais vivre eternellement


NIGHTMARE....Surtout des lights
fun game
ultim sont les meilleurs ^^


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MessagePosté le: Aujourd’hui à 02:02 (2018)    Sujet du message: [BUILD] Animiste

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